L’ajuntament de Barcelona, diu no disposar de diners per a obres públiques al anomenat “Calaix” de Sants, així com per la remodelació i obres a molts dels mercats municipals de la ciutat de Barcelona. Tampoc te, a hores d’ara, aprovat un pressupost per a aquest any 2013, que tot te pinta que s’aprovarà mitjançant una “moció de confiança” cap al mes de Març-Abril propers. Sota la seva línia neoliberal de retallades als serveix públics de la ciutat s’escuda en la impossibilitat d’invertir en infraestructures i polítiques socials ja que “no hi ha diners”.
Ara be, tots aquests problemes, desapareixen quan parlem de l’anomenada “Marina de Luxe” del sr. Alcalde Trias. Una sèrie de remodelacions del Port Vell, per a fer-lo més vistós per als iots de luxe i segons CiU i PP, estendre la “marca Barcelona”. Sota l’excusa de la crisi, s’argumenta, que servirà per donar llocs de treball i revitalitzar econòmicament la zona del Port Vell i la Barceloneta.
L’altre dia al ple de l’ajuntament de Barcelona es va debatre aquest punt a petició del Grup Municipal d’ICV-EUiA, amb l’assistència de membres d’AAVV que es troben en contra del projecte urbanístic per considera-ho, poc transparent, fet a esquenes de la ciutadania i que no respecta la tradició, l’historia de la zona, ni el litoral català que ja es troba al dia d’avui, molt maltractat. Sorgien dubtes tan normals com saber on pararia la facultat de Nàutica de la UPC que hi ha a la zona, així com altres anomenades “estructures per fomentar el coneixement” amb el que els impulsors del projecte s’omplen la boca per vendre’l.
És per això, que el PSUCviu de Barcelona, en consonància amb el grup municipal d’ICV-EUiA, la FAVB i d’altres entitats, se suma a la negativa a acceptar aquest projecte. Un projecte que al nostre entendre falla tant en el fons, com en les formes. El fons, per que no hi ha necessitat de construir una “Marina de luxe” per als iots, ja que a dia d’avui ja hi caben al Port Vell molts d’aquests vaixells de luxe. Per que si l’ajuntament ha d’invertir en infraestructures, que ho faci per coses realment molt més necessàries com serien les obres del soterrament de les vies de Sants (el famós “Calaix”) o les inversions per adequar l’ús dels mercats municipals de la ciutat que ho necessitin, així com d’altres opcions molt més necessàries per als barcelonins i barcelonines. I en les formes, per que s’està fent de forma opaca, gens clara i sense tindre en compte la participació de la societat civil organitzada i en especial dels veïns i veïnes afectades de la zona, un projecte al servei dels especuladors i financers, un projecte per continuar en la dinàmica de la construcció d’una “marca Barcelona” que no entén d’altre cosa que de diners i llença cada dia que passa, a més barcelonins i barcelonines fora de la ciutat.
Per que en definitiva, volem una Barcelona al servei de les persones, i no les persones i les ciutats al servei d’un sistema econòmic que s’està demostrant corrupte i antidemocràtic al no atendre a la gent que hi viu i conviu en ella. Diem un no, a la Marina de Luxe del PP i CiU, la dels senyors Alberto Fernández i Xavier Trias, a la nostra ciutat.
Agrupació de Barcelona, 7 de Febrer de 2013.
Ara be, tots aquests problemes, desapareixen quan parlem de l’anomenada “Marina de Luxe” del sr. Alcalde Trias. Una sèrie de remodelacions del Port Vell, per a fer-lo més vistós per als iots de luxe i segons CiU i PP, estendre la “marca Barcelona”. Sota l’excusa de la crisi, s’argumenta, que servirà per donar llocs de treball i revitalitzar econòmicament la zona del Port Vell i la Barceloneta.
L’altre dia al ple de l’ajuntament de Barcelona es va debatre aquest punt a petició del Grup Municipal d’ICV-EUiA, amb l’assistència de membres d’AAVV que es troben en contra del projecte urbanístic per considera-ho, poc transparent, fet a esquenes de la ciutadania i que no respecta la tradició, l’historia de la zona, ni el litoral català que ja es troba al dia d’avui, molt maltractat. Sorgien dubtes tan normals com saber on pararia la facultat de Nàutica de la UPC que hi ha a la zona, així com altres anomenades “estructures per fomentar el coneixement” amb el que els impulsors del projecte s’omplen la boca per vendre’l.
És per això, que el PSUCviu de Barcelona, en consonància amb el grup municipal d’ICV-EUiA, la FAVB i d’altres entitats, se suma a la negativa a acceptar aquest projecte. Un projecte que al nostre entendre falla tant en el fons, com en les formes. El fons, per que no hi ha necessitat de construir una “Marina de luxe” per als iots, ja que a dia d’avui ja hi caben al Port Vell molts d’aquests vaixells de luxe. Per que si l’ajuntament ha d’invertir en infraestructures, que ho faci per coses realment molt més necessàries com serien les obres del soterrament de les vies de Sants (el famós “Calaix”) o les inversions per adequar l’ús dels mercats municipals de la ciutat que ho necessitin, així com d’altres opcions molt més necessàries per als barcelonins i barcelonines. I en les formes, per que s’està fent de forma opaca, gens clara i sense tindre en compte la participació de la societat civil organitzada i en especial dels veïns i veïnes afectades de la zona, un projecte al servei dels especuladors i financers, un projecte per continuar en la dinàmica de la construcció d’una “marca Barcelona” que no entén d’altre cosa que de diners i llença cada dia que passa, a més barcelonins i barcelonines fora de la ciutat.
Per que en definitiva, volem una Barcelona al servei de les persones, i no les persones i les ciutats al servei d’un sistema econòmic que s’està demostrant corrupte i antidemocràtic al no atendre a la gent que hi viu i conviu en ella. Diem un no, a la Marina de Luxe del PP i CiU, la dels senyors Alberto Fernández i Xavier Trias, a la nostra ciutat.
Agrupació de Barcelona, 7 de Febrer de 2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada